Cases

Fra traditionel entreprenørkultur til moderne servicevirksomhed

Petter Møller, administrerende direktør, Ejendomme og Teknik Køge

- Nu står det klart hos medarbejderne, hvad jeg mener, når jeg siger,

  at vi er en servicevirksomhed

Medejerskab og samspil i Vejen Forsyning

Kjeld Møller Christensen, direktør, Vejen Forsyning

- Kemien var afgørende, da vi skulle vælge konsulent, for Thomas er

jordnær og har et sprog, vi kan forstå

Fuldt potentiale fra Danmarks bedste medarbejdere i

selvforvaltende teams

Ole Øgelund, administrerende direktør, Vand & Affald, Svendborg Kommune

- Vi har ansvarlige, engagerede og handlekraftige medarbejdere,

  som tager ansvar for deres eget potentiale​​

Driftsforbedringer og bedre projektstyring med selvkørende teams

Jens Bastrup, administrerende direktør, Skanderborg Forsyning

- Thomas er meget lyttende og udfordrende. Han tør sætte spørgsmålstegn

  ved måden, vi arbejder på - og det er vigtigt​

Processen mod Danmarks bedste arbejdsplads

Dorthe Ibsen, affaldschef, Esbjerg Kommune

- Nu laver vi de sjove ting såsom fastholdelse af den gode trivsel, og vi

arbejder på at blive Danmarks bedste arbejdsplads​

Kontrolbud med involvering og forandringsparathed

Opgaven involverede alle ansatte i Entreprenørservice, og var krævende og sammensat.

  • Organisationen var ikke vant til at arbejde efter mål og fastlagte standarder
  • Der skulle udvikles en ny organisation som blev indtænkt i kontrolbuddet
  • Alt omkring kontrolbud skulle laves fra bunden som følge af, at det var førstegangsudbud
  • Som en del af processen, skulle der arbejdes med at styrke medarbejdernes forandringsparathed
  • Tiden var knap - ca. 3 mdr. henover jul og nytår 2015-2016

Kunde: Vej & Park i Kalundborg Kommune

Værdibaseret Lean i Ældreområdet

Casen omfatter den samlede Ældreorganisation med godt 900 ansatte medarbejdere og ledere, såvel i hjemmeplejen som på et større antal plejecentre, som alle aktivt har været involveret i opgaven.

Kunde: Ældreområdet i Vejen Kommune

Medarbejder Drevet Værdibaseret Lean

Casen omfatter den samlede hjemmepleje med godt 330 ansatte medarbejdere og ledere, fordelt på centre og distrikter, som alle aktivt har været involveret i casen.

Kunde: Hjemmeplejen i Lyngby-Taarbæk Kommune

Implementering og sparring med forbedret bundlinje som resultat

2. Generationsbutik hvor ejerparret efter 10 gode år, fik udfordringer med indtjening og udvikling - noget skulle gøres!

  • Konsulent arbejdede med i butikken
  • Personale involveret
  • 3 primære indsatsområder blev identificeret
  • Ejerleder fik personlig sparring

Resultaterne kunne efter 3 mdr. måles og opgøres - og af butikkens revisor omregnet til effekt i implementeringsåret. Ejerparret fremhæver flere år efter at sparringen med ejerleder har fået stor personlig betydning, også efter endt samarbejde.

Kunde: Super Spar, Snøde

Tange & Partners • Tlf.: 62 800 700post@tange-partners.dk • Åmarksvej 46 • 5762 Vester Skerninge